Zaštita okoliša jedna je od najzahtjevnijih aktivnosti, zadire u sve pore društva, stoga je nužno ukazati na ekološke probleme, kao i važnost što ranijeg odgoja i obrazovanja za okoliš jer budućnost čovječanstva ovisi o ekološkoj osviještenosti i osjetljivosti koja se razvija od najranije dobi djeteta.
I predškolsko dijete može stjecati prva znanja o očuvanju okoliša i međuovisnosti svih koji na njega utječu.
Dijete će razvijati ekološke spoznaje ako su one u skladu s njegovim interesima, tj. ako su bliske njegovom iskustvu i ako doživljava zadovoljstvo u kontaktu sa okolinom, prirodom i ljudima.
Znamo da rane poruke najduže ostaju u sjećanju i zato ne smijemo zanemariti ulogu koju imamo mi odrasli.
Ostvarivanjem Programa poticaja ekološke osjetljivosti djece i odraslih nastojat ćemo da djeci vrtić postane model ekološkog življenja u kojem djeca dobivaju prve poruke i modele ekoloških i zdravih stilova života.
Cilj nam je ekološki osviješteno dijete koje ima:
- usvojena osnovna znanja o važnosti i načinu brige za okoliš,
- usvojene navike i vještine koje doprinose očuvanju prirode,
- razvijen pozitivan stav o prirodi i uvjerenje o potrebi očuvanja prirode.
Zadaci koje smo postavili ovim Programom su:
- omogućiti djetetu stjecanje znanja i iskustva o okruženju,
- izgrađivati pozitivne stavove i ponašanje prema okolišu,
- upućivati dijete kako može doprinijeti zaštiti vlastitog zdravlja: pravilna prehrana i redovita tjelesna aktivnost,
- promicati prirodu i kulturnu baštinu,
- razvijati svijest o racionalnom korištenju prirodnih resursa.
Ovo je program koji je integriran u redoviti desetosatni program. Sadržaji rada i aktivnosti djece planirat će se kao šire tematske cjeline. Teme će biti realizirane primjereno dobnim, razvojnim i individualnim mogućnostima djeteta.
Aktivnosti vezane uz Odgoj za održivi razvoj realizirat će se u:
- svakodnevnim životnim situacijama,
- planiranim aktivnostima (istraživačko-spoznajne, raznovrsne igre, životno-praktične i radne aktivnosti...),
- društveno-zabavnim aktivnostima: posjeti, šetnje, izleti, priredbe.
Dijete koje aktivno stječe tako važna prva iskustva o okolišu mijenja svoje ponašanje, ali i ponašanje drugih oko sebe – djece i odraslih.
Pripremila: Romana Pejčić, odgojiteljica